28 Nisan 2011 Perşembe

Süper kahraman mısın muzır neşriyat, neyin nesi kimin fesisin?



Küçükleri Muzır Neşriyattan Koruma Kurulu yine iş başında! İsme baktığınızda bi süper kahraman imajı çiziyor gibi görünebilir bu kurul. Ada baksana bi: Küçükleri Muzır Neşriyattan Koruma Kurulu! Uuuuuuv! çok fiyakalı.. Mavi taytını çekmiş, kırmızı pelerinini asmış sırtına, iyi ve sevimli insancıkları kötülükten uzak tutmak için canını dişine takan bir topluluk olmalı, diye düşünüyor insan ismi okuyunca. Ya da, iyi insanları karanlığın ateşinden korumaya and içmiş, içinde harika insanların barındığı bir topluluk zannedebilirsiniz bu ekibi, gayet fantastik bir ekip olmalı; hepsinin ayrı bi gücü var ve kaçırılan masum çocukları kurtarıyorlar iblislerin elinden. ufff çok fiyakalısınız... yerler...

Ama ne yazık ki gerçekler böyle yumuşak ve eğlenceli değil! Bu topluluğun gayet fantastik kafalardan oluştuğu doğru zira kitapları amaçsızca yasaklayıp kendi kendilerine çoştukça coşabiliyorlar. Dünyayı yerinden oynatmış yazarların eserlerine "höömmm ben okudum bunu ismail ama bi bok anlamadım bi de sen bak bakalım. Sen de anlamazsan yasaklarız olur biter," deyip kitapların bir sanat eseri olup olmadığına dahi karar verebiliyorlar! Evet şaşırmayın bu teşkilat son olarak W. Burroughs'un Yumuşak Makine'sini yasaklamış bulunuyor. Bu kitabı çocuk okur mu abi? Analar babalar okuyacak olm bu kitabı!! çocuğun ne işi var beat kuşağıyla?! diye düşündüğünüzü hissedebiliyorum. hakkaten artık iş çığrından çıkmaya başladı! Evet, her an raflardan toplatılmasına başlanabilir.. Karar ise romanın edebi bir kimlik taşımıyor olması!! Buna kim karar verdi diyecek olursanız işte bu teşkikat vermiş. Hani yeni buluşmalarda, dost sohbetlerinde sorarız ya yeni elemana, "ne bitirdin abi?" diye. işte adam söyler "şunu bitirdim ama ben bu mesleği yapıyorum," falan. İşte sanıyorum bu teşkilat da kendi mesleğini yapamayanlardan. Kazara bir bölüm bitirip, saçma bir hayata kavuşanlardan.. Çok fazla bıdıbıdı yapmadan şunu şöylemek istiyorum ki cahilliğin pirim yaptığı günümüzde kafalar iyiden iyiye sulanmaya başlamış bunu fark ettik bu apansız çıkışlarla. Ben romanı okumadım o yüzden ne kadar "edebi" olduğunu size söyleyemeyeceğim :))))) diğer beat kuşağı yazarlarını pek seven ve çoğu beat kuşağı romanını yalayıp yutmuş bir insan olarak yarın ilk iş alıp okumaya başlayacağım romanı. toplatılmadan almalı bence!!

Bu memleket ne yasaklar gördü sayın Burroughs, kendinizi özel zannetmeyin lütfen.. Off çok canım sıkıldı yine. hadi görüşürüz..

öperim hepinizi...

13 yorum:

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Hukukçu olmayan bir Anayasa Mahkemesi Başkanına, eğitimci olmayan bir Milli Eğitim Bakanına falan sahip bu ülke. Bu kuruldakilerin de sanattan, bilimden anlamalarını beklemek ütopik oluyor biraz. Yoksa fazla mı detaycıyız? :D

inanirsakolurbence dedi ki...

her gün bir şey yasaklandığı için hepsini çok normal karşılıyorum artık duymuşsundur yurtdışından alış veriş bile yasaklanıyor şaka gibi:)

yeni yazını merakla bekliyordum bu aralar yoğunsun sanırım:)

Aydedeye havlayan dedi ki...

@isminivermekistemeyenseyirci: (of ne uzun oldu:) ) aynen öyle .. diyorum ya ben fantastik edebiyat yazarıyım ama adamlar benden daha fantastik şeyler düşünüyorlar, düşünmekle de kalmayıp uyguluyorlar. ben başka boyutları yazıyorum, onlar başka boyutta yaşıyolar :) kafalar çok şahane son senelerde.. pek korkutucu..

Aydedeye havlayan dedi ki...

@inanırsakolurbence: ya sorma bu yurtdışı alışveriş olayının yasaklanmasına, işte saçma bi kota falan getirilmesine de acayip uyuz oldum. nerde kafası çalışan adam var, işte onların isteklerini, eğlencelerini yasaklamak moda oldu. burda yok işte almak istediğim şey, niye alışveriş özgürlüğümü kısıtlıyorsun canım abim? kitaplar, dvd'ler türlü şey var ya. yine sinirlendim. off huzurlu bi şekilde yaşamak istiyorum ama bu memlekette her gün ayrı bi saçma havadisle güne başlıyorum..
not: evet bu ara çok yoğun ve tatsız geçiyor günler.. bakalım bi sonraki post ne zamana gelir.. gerçi bu yorum da post gibi oldu hani :))

inanirsakolurbence dedi ki...

sakiin:) geldikleri gibi gidecekler ben hep bunu söylüyorum ihtişamlı bi yıkım olacak:)

niye tatsızsın diye meraklı meraklı sorayım:) kim sıktı canını yayınevi mi:D

Aydedeye havlayan dedi ki...

yok ya yayıneviyle bi problemim yok, başka meseleler vardı yani öyle özel şeyler falan değil. boşver gitsin, senin keyifler güzel olsun :)

inanirsakolurbence dedi ki...

hmm anladım:) valla benim de hiç keyfim yok bayadır ama iyi düşünmeye çalışıyorum başka çare yok:)

Adsız dedi ki...

Böyle yasakları duydukça ruhum daralıyor benim, sıkıntı basıyor hemen. Bende bakacağım o kitaba. Muhtemelen buralarda bulamayacağım fakat olsun yinede bakacağım...

Aydedeye havlayan dedi ki...

nerede yaşadığını bilmiyorum ama bak bence de :) olmadı netten satış yapan bi yerden al ama yeter ki al! :) beat kuşağı romanlarını öneririm bu arada okumadıysan. Kerouac, ginsberg falan pek güzeldir..

Adsız dedi ki...

Beat kuşağını merak ediyorum. Elimden geldiğince kitaplara ulaşmaya çalışacağım (:

Zeugma dedi ki...

Benim tweet'i okuyup en az benim kadar çıldırmışa benziyorsun Göktuğ..

Ne olacak bu ülkenin hali??
Hmmm???

:(

Aydedeye havlayan dedi ki...

pek iyi şeyler olmuyor Zeugma. sinirler geriliyor günden güne :(

Zeugma dedi ki...

Bak sinirden yanlış posta yazmışım bu yorumu..Bir üsttekine idi tabii ki..

Bu ülkedeki ''koyun çoğunluk'' yüzünden bu hallere geldik Göktuğ..
Adamlar onlara güveniyor. Nasılsa onların oyları çoğunluğu teşkil ediyor.
Biz geriye kalanları da bu şekilde koyuna benzetmeye çalışıyorlar.
Olay bu!

Bunu sevdiyseniz aşağıdakilere bitersiniz!

Related Posts with Thumbnails